martes, enero 18, 2005

¿Se acabó la ingenuidad en la blogosfera? ¿Alguna vez la tuvo?

Seth Godin anuncia el final de la ingenuinidad de la blogosfera.

Dice:
One of the reasons blogs worked so well for so long is that we could believe them. One person, one blog, just the truth. The truth on the surface (it's a simple interface and you're not missing anything) and the truth a little below the surface (it's a personal, authentic monologue).
There have been plenty of signs lately that this is officially over.
With corporate blogs and fake blogs and cia blogs and calculated traffic-driving blogs, it's not authentic media any more.
I'm not whining, here. Instead, I'm pointing it out because your expectations as a reader and a writer have to change. The benefit of the doubt is gone.


"Los blogs han dejado de ser auténticos", según él. "Con blogs corporativos, blogs falsos y bitácoras para crear tráfico, ya no es un medio auténtico".

Es evidente que los blogs son diferentes a otros medios porque la oferta es amplísima: uno decide cuáles visitar y esto hace que sean distintos incluso como elemento socializador.

Creer que todos los blogs pueden ser manipulados es tan ingenuo como pensar que todos tienen que ser libres.

La blogosfera nunca estuvo libre de manipulaciones, como tampoco todos los blogs son voceros de intoxicadores.

No hay comentarios: